Social-cue as Nudge to deter Workplace Sabotage

Logo poskytovatele
Autoři

CHOWDHURY Subhasish M JEON Joo Young SERVÁTKA Maroš ŠPALEK Jiří

Rok publikování 2025
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj ECON MUNI Working Paper
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Klíčová slova Contest; Sabotage; Deterrence; Social Cue; Experiment
Popis Sabotage is the destructive act in which people can damage the performance of their rival in competitions. Organizations try to deter sabotage with both costly incen- tives and logistically problematic punishments since such an act damages the organization objectives and reduces morale. In this study we experimentally investigate whether the implementation of visual social cue (in terms of showing an image of a pair of eyes) can deter sabotage behavior. We implement a 2x2 factorial design in a contest experiment in which subjects are either under the social cue treatment or not, versus they can implement a multiplicative costly sabotage or not. We find that the social cue significantly decreases sabotage; however, it also decreases contest effort. Moreover, the effect of the social cue is heterogenous across gender.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

K vyhodnocování tohoto webu a k personalizaci obsahu a reklam používáme soubory cookies. Když klikněte na „přijmout cookies", poskytnete nám souhlas k jejich uložení, správě a analýze. Upravit možnosti

Jen nezbytné Přijmout cookies