Theoretical Background of Education and Research in iVR

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Ekonomicko-správní fakultu, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ČERNÝ Michal

Rok publikování 2023
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Analysing pedagogical paradigms in iVR development unveils a dominance of con-structivism and behaviourism. Constructivist approaches emphasise qualitative re-search, rooted in Vygotsky and Piaget’s theories. Behaviorism favours a quantita-tive approach, focusing on measurable outcomes and often neglecting long-term ef-fects and social interactions. Pragmatism, inspired by Dewey, highlights the unity ofthought and action, influencing the creation of environments connecting with realexperiences. The combination of these paradigms shapes diverse perspectives on ed-ucation in iVR.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.