Cycling safely: Examining the factors associated with bicycle accidents in Seoul, South Korea

Autoři

SHAH Sorath JOONHO Ko

Rok publikování 2024
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj ACCIDENT ANALYSIS AND PREVENTION
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
www https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0001457524002367
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.aap.2024.107691
Klíčová slova Geographically weighted regression; Bicycle accident; Bicycle lane types; Seoul
Přiložené soubory
Popis Tato studie zkoumá faktory přispívající k nehodám na kole se zaměřením na čtyři typy cyklistických pruhů a další charakteristiky expozice a zastavěného prostředí sčítacích bloků. S použitím Soulu jako případové studie byly shromážděny údaje o místech nehod na kole od roku 2018 do roku 2020 za tři roky, což vedlo k 1 330 místům nehod na kole a celkem 2 072 nehodám. Geograficky vážený Poissonův regresní model (GWPR) byl použit jako metodický přístup ke zkoumání prostorově proměnných vztahů mezi četností nehod a vysvětlujícími proměnnými v prostoru, na rozdíl od Poissonova regresního modelu. Výsledky ukázaly, že model GWPR překonává globální Poissonův regresní model v zachycení nepozorované prostorové heterogenity. Například hodnota odchylky, která určuje dobrou shodu pro model, byla 0,244 pro Poissonův regresní model a 0,500 pro mnohem lépe sedící model GWPR. Další zjištění odhalila, že faktory ovlivňující nehody na kole mají různé dopady v závislosti na místě a rozložení nehod. Například i přes přítomnost cyklostezek některé sčítací bloky, zejména v severovýchodní části města, stále představují riziko nehod na kole. Tato zjištění mohou poskytnout cenné poznatky pro urbanisty a tvůrce politik při vývoji opatření a předpisů pro bezpečnost jízdních kol.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.