A Review Study of Research Articles on the Barriers to Inclusive Education in Primary Schools
Název česky | Přehledová studie výzkumných článků o bariérách inkluzivního vzdělávání na základních školách |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2022 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Efficiency and Responsibility in Education and Science |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Odkaz na plný text výsledku |
Doi | http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2022.150206 |
Klíčová slova | barriers to inclusion; challenges in education; inclusive education; educational opportunity; primary school |
Přiložené soubory | |
Popis | Tento článek představuje přehledovou studii výzkumů týkajících se bariér v inkluzivním vzdělávání na základních školách. Základní soubor dat pro naši studii tvořilo 27 odborných článků vybraných z databází Web of Science a Scopus podle jasně stanovených kritérií. Výsledek analýzy poskytl zjištění, která se objevují napříč všemi texty. Výzkumné otázky této přehledové studie zní: Jaké jsou bariéry inkluze v základních školách, co o nich víme a zda existují způsoby, jak je omezit. Podrobněji jsme se zaměřili na témata rozporů mezi legislativou a praxí, bariér ve výuce, transdisciplinarity a interprofesionality a metodických specifik. V analýze a diskusi vymezujeme podstatné body jednotlivých článků hledáním podobností a rozdílů mezi texty. |
Související projekty: |