Лингвокультурный аспект гастрономического дискурса (на материале наименований немецкого языка, австрийского варианта немецкого языка, чешского языка)

Varování

Publikace nespadá pod Ekonomicko-správní fakultu, ale pod pracoviště Centrum jazykového vzdělávání. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

MOROZKINA Tatjana ANTONOVA Anastasija ŠEVEČKOVÁ Monika

Rok publikování 2021
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Volga Region Pedagogical Search
Fakulta / Pracoviště MU

Centrum jazykového vzdělávání

Citace
www http://journal-ppp.ulspu.ru/wp-content/uploads/2017/09/4.38.7.pdf
Klíčová slova gastronomic discourse; concept; culture; worldview; language worldview; language consciousness
Popis This article is devoted to the analysis of language methods of a semantic connotation of a nomination in a gastronomic discourse on the example of two different language groups - German language group and Slavic language group. The article shows the linguistic and conceptional connection between two different language groups using the example of a gastronomic discourse. Based on the theory of interrelation and interdependence of language and culture there were determined the semantic characteristics of the display of the cultural worldview in the linguistic worldview.The gastronomic nominations of the two language groups were analyzed for similarities and differences according to the monosemantic and allosemantic principle aimed for the research of the linguocultural characteristics.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.