« Lire pour plaisir » : activité oubliée ou redécouverte ?
Název česky | "Čtení pro zábavu": zapomenutá nebo znovuobjevená aktivita? |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2021 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Jak výuka literatury a četby literárních textů pomáhá rozvíjet porozumění textu u studentů francouzštiny jako cizího jazyka? Jak mohou učitelé zapojit a podporovat „čtení pro zábavu“ ve svých hodinách francouzštiny? Na tyto otázky hledá odpověď současný výzkum zabývající se pojmem „čtení pro zábavu“ (který je konkrétněji uveden v Doplňku Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (2018)). Tento pojem je často používán mnoha učiteli cizích jazyků, ale není ani řádně vysvětlen, ani formálně zakotven v metodických příručkách pro učitele. Cílem příspěvku bylo analyzovat a porovnat některé nedávné výzkumy zabývající se tímto pojmem a jeho vlivem na porozumění psanému textu v cizích jazycích, zejména ve francouzštině. |
Související projekty: |