Role informační gramotnosti ve středoškolském vzdělávání: transformativní prvek společnosti
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2021 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Journal of Technology and Information Education |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Doi | http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2021.009 |
Klíčová slova | information literacy; high school; open educational resources; libraries; librarians; academic skills |
Popis | Přehledová studie pracuje s 19 texty z databáze Scopus, které se věnují problematice informační gramotnosti na středních školách. Jejím cílem je analýza základních témat a problémů, které se v této oblasti objevují a formulace určitých doporučení do edukační praxe. Z analyzovaných textů jasně vyplynul význam informační gramotnosti pro přechod na univerzitu a úspěch na ní. Informační gramotnost tak lze chápat jako efektivní prvek předcházení studijní neúspěšnosti. Současně má ale širší sociální rozměr. |
Související projekty: |