Faktory úspěšnosti studentů v předmětech matematicko-statistického základu
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2018 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | MITAV 2018 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Klíčová slova | STEM; success rate of students; questionnaire survey; part-time job during study |
Popis | Často diskutovaným tématem je úspěšnost studentů v předmětech oboru STEM (science, technology, engineering and mathematics), zejména na fakultách, které nejsou primárně zaměřeny na tento obor. Cílem našeho příspěvku je zkoumat faktory ovlivňující úspěšnost v těchto předmětech; zaměřili jsme se zejména na vliv pohlaví, práce při studiu, typu střední školy a doby přípravy na výuku. Data pro studii byla získána pomocí dotazníkového šetření náhodně vybraných studentů Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Cílovou skupinou byli studenti 2. ročníku zapsaní v posledním ze série 4 navazujících předmětů s matematicko-statistickým zaměřením. Hodnotilo se nejen to, zda student předmět absolvoval, ale také výstupní úroveň znalostí studenta. K vyhodnocení nasbíraných dat byly využity parametrické i neparametrické statistické metody. |
Související projekty: |