Kognition und Emotion beim Lernen von Tertiärsprachen
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2018 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Sprachen verbinden |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Klíčová slova | German as a second foreign language; cognition and emotion; tertiary language learning; research |
Popis | Stejně jako v ostatních evropských zemích se i v České republice stala angličtina prvním cizím jazykem vyučovaným na základní škole. Němčina se obvykle vyučuje jako druhý cizí jazyk. Článek se zabývá vybranými znaky didaktiky výuky dalšího (druhého) cizího, přičemž v centru pozornosti je jazyková konstelace němčina do angličtině. V teoretické části jsou představeny vybrané kognitivní teorie osvojování cizích jazyků a emocionální dimenze učení a vyučování cizího jazyka. Po teoretické úvodu jsou představeny dvě případové studie z oblasti výzkumu dalšího cizího jazyka, které se zabývají fenomény kognice a emoce při učení se vice cizím jazykům |
Související projekty: |