Služby cestovního ruchu a řízení jejich kvality: zaměření na úlohu veřejného sektoru

Autoři

BOBKOVÁ Markéta NUNVÁŘOVÁ Svatava

Rok publikování 2017
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Studia turistica
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
www https://www.studiaturistica.cz/wp-content/uploads/2019/04/studia_turistica_2017_2.pdf
Obor Řízení, správa a administrativa
Klíčová slova Analysis of service quality; Benchmarking; Public sector; Quality management
Popis Příspěvek je zaměřen na analýzu kvality služeb v cestovním ruchu. Jelikož je produkt cestovního ruchu tvořen různými službami, uspokojení potřeb návštěvníků značně závisí na kvalitě služeb poskytovaných podnikateli i veřejným sektorem. Nezastupitelnou roli má veřejný sektor v oblasti řízení kvality a implementace metod a nástrojů ovlivňujících kvalitu služeb. Cílem článku je předložit zkušenosti z praxe České republiky i poznatky vybraných turisticky vyspělých destinací. Pro popisování přístupů vybraných zemí byla využita metoda deskriptivní a při jejich hodnocení metody analýzy a komparace. Na základě aktuálních zjištění a šetření realizovaného v Horním Rakousku (2014) lze uvést, že pro kvalitu služeb i procesu, v němž jsou služby poskytovány, mají zásadní význam finanční zdroje a úroveň spolupráce poskytovatelů služeb.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.