Traditional and Convergent Domestic Audiences : Towards a Typology of the Transforming Czech Viewership of Films and TV series

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Ekonomicko-správní fakultu, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

MACEK Jakub

Rok publikování 2017
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Iluminace : časopis pro teorii, historii a estetiku filmu
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Obor Písemnictví, mas-media, audiovize
Klíčová slova audiences; media convergence; audio-visual content; survey; Czech population
Popis is exploratory study draws upon data from a 2014 survey of the Czech adult population, focusing on di erences between traditional and convergent domestic audiences of lm and TV. Employing statistical methods of hierarchical cluster analysis and multinomial logistic regression, this empiri- cal paper considers traditional and convergent modes of content consumption, various forms of the curation of content, the viewers’ attitudes to content, socio-demographic variables, and culture in general. On this basis, an evidence-based typology of Czech domestic audiences is formulated, sug- gesting four types of lm and TV viewers: traditional passive audiences, traditional engaged audi- ences, convergent passive audiences and convergent engaged audiences. Consequently, the study looks for cultural and socio-demographic predictors of the resulting types of audiences.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.