Teenageři v brněnských nákupních centrech: výsledky hlubších řízených rozhovorů nákupního chování

Autoři

KUNC Josef DVOŘÁK Zdeněk CHALOUPKOVÁ Markéta ŠILHAN Zdeněk ŠAŠINKA Petr TONEV Petr MARYÁŠ Jaroslav

Rok publikování 2017
Druh Článek ve sborníku
Konference XX. Mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků.
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8587-2017-74
Obor Sociologie, demografie
Klíčová slova teenagers; shopping behaviour; shopping centres; structured interviews; Brno city
Popis Cílem příspěvku je vyhodnotit, porovnat a diskutovat vybrané doplňující výsledky šetření nákupního chování a nákupních zvyklostí teenagerů pohybujících se v brněnských nákupních centrech Vaňkovka a Olympia. Použitou metodou byly hlubší řízené rozhovory provedené v prostoru obou center. Jednalo se o náhodný stratifikovaný výběr omezený věkem a studiem na brněnské střední škole. Výsledky šetření prokázaly, že mladí lidé chodí do obou nákupních center s předem jasným záměrem (typicky oděvy, obuv móda a módní doplňky), do Vaňkovky zhruba s třikrát větší frekvencí než do Olympie. Návštěvu Vaňkovky podporuje velmi dobá poloha a dostupnost, na druhé straně chybí např. více míst k odpočinku a kino. Olympia je oblíbená pro velké množství a rozmanitost obchodů, nejvíce naopak vadí velká vzdálenost od centra města.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.