Inkluzivní přístup k edukaci informační gramotnosti v praxi učícího knihovníka
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2016 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Knihovny současnosti 2016 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://sdruk.mlp.cz/data/xinha/sdruk/2016/KKS/sbornik/Knihovny_soucasnosti_2016.pdf |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | inclusion; pedagogy; didactics; information literacy; Teaching Librarian; Information education; Special educational needs; elementary and secondary Schools |
Popis | Učící knihovník pracuje v lekcích informační gramotnosti pro žáky základních a středních škol často s heterogenní třídou, která může mít různorodé vzdělávací potřeby. Příspěvek prezentuje v teoretickém i aplikačním kontextu specifika informační vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami z pohledu vzdělávacích potřeb učících knihovníků a rovněž ukazuje didaktické a metodické inkluzivní přístupy vhodné pro přípravu a vedení lekcí informační gramotnosti. |
Související projekty: |