Survey : Perception of the changing linguistic landscape by the Purkyně University students and its implications
Název česky | Anketa : Jak vnímají studenti univerzity JEP měnící se jazykové prostředí společně s jejími implikacemi |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2016 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Tento příspěvek představuje sociolingvistický projekt zaměřený na interakci mateřského jazyka s jiným cizím jazykem. Zvláště se zaměřuje na české rodilé mluvčí a jejich postoj k anglickému jazyku jako jeden z nejvýznamnějších symbolů globalizovaného světa. Cílem tohoto příspěvku je porovnávat údaje shromážděné prostřednictvím on-line průzkumu mezi studenty Univerzity Jana Evangelisty Purkyně a poststrukturalistickým popisem jazyka a identity a kontextualizovat je v rámci motivace k učení se druhého jazyka. Poststructuralistický náhled je používán k vysvětlení motivace učení nového jazyka jako investice za účelem zajištění lepšího přístupu k moci prostřednictvím tzv. lingvistického trhu. Zde je každý jazyk vnímán jako mající určitou symbolickou hodnotu, konvertibilní na ekonomické a společenské hodnoty. Jazyk obecně a mateřský jazyk jsou zde chápány jako jedny z hlavních základů vlastní vícestranné identity. Z tohoto důvodu lze předpokládat, že vzhledem k tomu, že globální kultura ve své podstatě vyžaduje anglickou jazykovou kompetenci, hraje klíčovou roli v tom, jak se mladí lidé staví k prvnímu a druhému jazyku a jak tyto aspekty zase ovlivnují jejich identitu. |
Související projekty: |