Vybrané strategie podvádění žáků a autoregulace učení
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2016 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Studia paedagogica |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Digitální knihovna FF MU |
Doi | http://dx.doi.org/10.5817/SP2016-3-6 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | classroom cheating; self-regulated learning; self-regulation skills; grade point average; gender; upper secondary schools |
Popis | Článek se zabývá problematikou faktorů ovlivňujících podvádění u žáků středních škol. Cílem je objasnit, zda je míra využívání některých strategií školního podvádění vysvětlitelná faktory autoregulace učení a prospěchem. Data byla získána pomocí dotazníkového šetření (N = 346), podrobena explorativní faktorové analýze a následně standardní metodě vícenásobné lineární regrese. Výsledky, jež tento příspěvek představuje, ukazují, že k méně častému podvádění vede lepší prospěch žáků a rovněž vyšší míra některých autoregulačních dovedností. Také bylo z jištěno, že jiné z dovedností spadající pod autoregulaci učení naopak frekvenci školního podvádění lehce navyšují. Žáci s vyšší mírou těchto dovedností jsou sice stále primárně zaměře- ni na studium, zdá se ale, že za jistých okolností je poměrně ochotně kombinují se strategiemi podvádění. |
Související projekty: |