Inovace a jejich význam v cestovním ruchu

Autoři

BOBKOVÁ Markéta

Rok publikování 2015
Druh Článek ve sborníku
Konference 6. mezinárodní kolokvium o cestovním ruchu. Sborník příspěvků.
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Obor Řízení, správa a administrativa
Klíčová slova competitiveness; governance; implementation; innovation; tourism
Popis Na základě institucionálních směrů teorie regionálního rozvoje bývají často vysvětlovány příčiny regionálních rozdílů. Tyto směry zdůrazňují význam inovací a znalostí pro vznik a udržení konkurenčních výhod. Inovace a schopnost vytvářet inovativní produkty tedy představují pro regiony významnou výhodu, podněcující vznik pracovních míst a jejich ekonomický rozvoj. Neméně významnou roli mají inovace také v oblasti cestovního ruchu. Podle výzkumníků lze implementací inovací odlišit produkt cestovního ruchu, zvýšit jeho konkurenceschopnost a tím také generovat další socioekonomické přínosy. Cílem příspěvku je poskytnout ucelený přehled o využití inovací v destinacích cestovního ruchu, o způsobech implementace a jejich přínosu pro destinace. Inovace jsou zde zmiňovány zejména v souvislosti s aplikací konceptu destination governance, který se inspiruje zkušenostmi z řízení obchodních společností.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.