Tourism destination governance - a case study of Francie, Rennes

Autoři

HOLEŠINSKÁ Andrea PRIEČINSKÁ Dorota

Rok publikování 2015
Druh Článek ve sborníku
Konference 6. mezinárodní kolokvium o cestovním ruchu. Sborník příspěvků. Pavlov, 10. - 11. září 2015 [CD-ROM]
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Obor Řízení, správa a administrativa
Klíčová slova tourism destination governance; cooperation; networks
Popis The concept of tourism destination governance proceeds from the concept of corporate governance and it is based on managing a destination by network. This means that tourism stakeholders are involved in the process of managing (decision-making process and controlling). The key aspect of the concept is network, precisely cooperation – interaction between private and public sector, and necessary coordination. The paper verifies the knowledge of the concept of tourism destination governance (e.g. Beritelli, Bieger & Laesser, 2007) on the case study of Rennes destination management organization, and moreover presents suggestions dealing with the conditions in the Czech Republic.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.