Využití marketingového paradigmatu v personální politice podniku

Logo poskytovatele
Autoři

NOVOTNÝ Jiří

Rok publikování 2015
Druh Článek ve sborníku
Konference Akutálne problémy podnikovej sféry 2015
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Obor Řízení, správa a administrativa
Klíčová slova Marketing paradigm; personnel marketing; business objectives; business management; personnel work; marketing mix; product area; price area; promotion area; place variables area of operations; attractive work opportunities
Popis Proces řešení problémů personálního marketingu, tak, jak výše popsán, je užitím rozhodovacího paradigmatu ke sledování a popisu personální činnosti podniku, která využívá principů marketingu. Do sledu postupových fází modelového rozhodovacího procesu je zde převedeno jednání podniku, který na trhu práce nabízí atraktivní pracovní příležitost určitým typům lidí, které potřebuje. Aktivně na ně působí a nabízí jim možnosti pro ně atraktivní. Zájemci o nabízená pracovní místa pak usilují získat znalosti a dovednosti, která jsou pro to podmínkou. Na trhu práce se zřetelněji projevuje princip nabídky a poptávky, významnější roli sehrává kvalita pracovníka a její ocenění. Posiluje se tržní pojetí výrobního faktoru práce v podnikové praxi, při současném respektování subjektivity jejího nositele -pracovníka a jeho sociálního rozměru.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.