Dopravní infrastruktura a hluková zátěž obyvatelstva: Municipality versus regiony
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | XVIII. MEZINÁRODNÍ KOLOKVIUM O REGIONÁLNÍCH VĚDÁCH |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Doi | http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7861-2015-80 |
Obor | Řízení, správa a administrativa |
Klíčová slova | Transport; noise pollution; population; municipalities |
Popis | Článek se zabývá hlukovou zátěží na příkladu regionálních komunikací, přičemž cílem tohoto článku je identifikace hlukem zatížených obyvatel v regionu soudržnosti Jihovýchod na vybraných komunikacích a identifikace míry tohoto zatížení. Předmětnými komunikacemi jsou regionální silnice II. třídy, u kterých v mnoha případech nebylo provedeno mapování hlukové zátěže. Je zde tedy použita metodika opírající se strategické hlukové mapy, ale umožňující na základě územní identifikace i analýzu dopadů na ostatních komunikacích a především umožňující jejich vzájemné srovnání. Výsledky ukazují, že zhruba jedna třetina délky komunikací vede v konfliktním pásmu rezidenčních zón, přičemž na některých komunikacích je toto trasování v kombinaci s vysokou intenzitou dopravy. Může tedy docházet k velmi významným dopadům pro obyvatele. Dalším aspektem tohoto zatížení hlukem z regionálních komunikací je odlišnost mezi nositeli zatížení (obce a jejich obyvatelé) a odpovědnými správci komunikací (kraje). |
Související projekty: |