Digitální informační kurátorství a jeho využití v konstruktivisticky orientovaném vzdělávání

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Ekonomicko-správní fakultu, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ČERNÝ Michal

Rok publikování 2015
Druh Článek ve sborníku
Konference INFORUM 2015: 21. ročník konference o profesionálních informačních zdrojích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www http://www.inforum.cz/sbornik/2015/28
Obor Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
Klíčová slova curatorship; constructivism; metadata; Bibblo
Popis Digitální informační kurátorství představuje jednu z nejzajímavějších a nejtvořivějších činností, které běžný knihovník může vykonávat – získávat informace na určité téma, agregovat zdroje, provádět jejich metadatický popis, hodnotit je, dávat jim kontext a v neposlední řadě je v graficky přiměřené podobě nabídnout koncovému konzumentovy. Příspěvek se bude věnovat problematice informačního kurátorství v kontextu konstruktivistické pedagogiky, která je založená na práci se znalostmi a zájmy každého jednotlivce. Fenomén digitálního informačního kurátorství zasadí do kontextu osobního vzdělávacího prostředí a personalizovaných vzdělávacích systémů. Zajímavým seřazené a dobře zpracované balíčky s elektronickými informačními zdroji se budou stávat významnou složkou doplňující klasický e-learning a proces vzdělávání a vytvářejí zajímavý most mezi knihovnictvím a pedagogikou. Jsou nejen velkou výzvou, ale také otazníkem ve vztahu ke kompetenčním standardům knihovníků i učitelů.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.