Spotřebitelské chování v cestovním ruchu - Generace X, Y, Z

Autoři

REPÍK Ondřej

Rok publikování 2014
Druh Článek ve sborníku
Konference 5. mezinárodní kolokvium o cestovním ruchu. Sborník příspěvků. Pavlov, 11. – 12. září 2014.
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
www http://www.econ.muni.cz/udalosti/research/5-mezinarodni-kolokvium-o-cestovnim-ruchu
Obor Ekonomie
Klíčová slova consumer; generation; demand; tourism
Popis Vývoj společnosti a jednotlivých trhů lze pozorovat v určitých generačních vlnách. Segment cestovního ruchu v tomto není výjimkou. Generační vlny a změny ve spotřebitelské poptávce jsou zásadními faktory, které určují, jakým směrem se cestovní ruch vyvíjí, kdo jej ovlivňuje, jaké preference mají jednotliví spotřebitelé a jakým způsobem se vyvíjí tržní nabídka. Generační vlny se tak postupně staly jedním z nejvýznamnějších faktorů, který formuje současnou i budoucí podobu cestovního ruchu a jeho tržního prostředí. Následující text je věnován právě vývoji spotřebitelského chování, návyků, očekávání a preferencí v cestovním ruchu v souvislosti s generační obměnou společnosti.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.