Trasy a schránky II

Varování

Publikace nespadá pod Ekonomicko-správní fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ Hana

Rok publikování 2014
Druh Prezentace v oblasti umění
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Výstava Trasy a schránky v galerii Černá linka představuje soubor děl autorů, kteří vystavovali osobní elikviáře a kresby v červnu ve Sněmovním sále Arcibiskupského zámku v Kroměříži. Akce v Kroměříži byla uspořádána v rámci mezinárodního festivalu nové hudby Forfest 2014 a byla podpořena výzkumným projektem Trasy. V kroměřížském zámku byla díla uváděna právě volným rozmístěním v historickém interiéru do hlubších prostoročasových souvislostí a divákovi zde byla nabídnuta možnost uvažovat o klíčových otázkách lidského osudu v kontextu dění přesahujícího intimitu jednoho života. V symbolech zašifrované významy, týkající se autonomie tvorby jednotlivých autorů však fungují i zcela samostatně. V galerijním prostoru katedry výtvarné výchovy, jenž je prostorem průchozím, lze tedy předpokládat, že exponáty, jejichž vznik byl přímo motivován obsahem projektu Trasy, budou zejména relikviáře čteny opět v rovině osobních výpovědí přesahujících však zároveň do roviny existenciálních obsahů. Výstava Trasy a schránky v galerii Černá linka představuje soubor děl autorů, kteří vystavovali osobní elikviáře a kresby v červnu ve Sněmovním sále Arcibiskupského zámku v Kroměříži. Akce v Kroměříži byla uspořádána v rámci mezinárodního festivalu nové hudby Forfest 2014 a byla podpořena výzkumným projektem Trasy. V kroměřížském zámku byla díla uváděna právě volným rozmístěním v historickém interiéru do hlubších prostoročasových souvislostí a divákovi zde byla nabídnuta možnost uvažovat o klíčových otázkách lidského osudu v kontextu dění přesahujícího intimitu jednoho života. V symbolech zašifrované významy, týkající se autonomie tvorby jednotlivých autorů však fungují i zcela samostatně. V galerijním prostoru katedry výtvarné výchovy, jenž je prostorem průchozím, lze tedy předpokládat, že exponáty, jejichž vznik byl přímo motivován obsahem projektu Trasy, budou zejména relikviáře čteny opět v rovině osobních výpovědí přesahujících však zároveň do roviny existenciálních obsahů.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.