Osobní železniční doprava od Stephensona po Kallase - vývoj a ekonomický význam struktury odvětví.

Logo poskytovatele
Autoři

KVIZDA Martin

Rok publikování 2014
Druh Vyžádané přednášky
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis V přednášce se podíváme na problematiku konkurence v osobní železniční dopravě z nadhledu ekonomické teorie. Začneme historií a ekonomickým rozborem různých typů organizace železniční dopravy ve světě od samých počátků jejího vzniku. Poté se přeneseme do současnosti a srovnáme historické zkušenosti s trendy organizace železniční dopravy ve světě a zejména v Evropské unii; v kontextu železničních balíčků se pokusíme definovat roli státu a dopravní politiky při tvorbě struktury trhu dopravních služeb a dovodíme ekonomické (fiskální) dopady různých tržních struktur. Podrobně se podíváme na první zkušenosti s komerční dálkovou dopravou v Itálii, Rakousku a Švédsku, v diskusi je srovnáme se situací v Česku a dovodíme možnosti a předpoklady pro současné fungování komerční a dotované dopravy. Na závěr budou prezentovány výsledky empirické studie o potenciální ochotě cestujících v mezinárodní dopravě z/do Prahy přesednout z letadel do vlaku.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.