Jazykový transfer mezi češtinou a ruštinou ve výuce ruštiny u žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni základních škol v České republice

Varování

Publikace nespadá pod Ekonomicko-správní fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

GRENAROVÁ Renée

Rok publikování 2013
Druh Článek ve sborníku
Konference Cudzie jazyky a kultúry v škole 10 Foreign Languages and Cultures at School 10
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Experimental research; Russian language teaching; language transfer; Russian language; Czech language; pupil with specific learning difficulties
Přiložené soubory
Popis Studie se zabývá výzkumným šetřením, jež bylo uskutečněno v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání MSM 0021622443. Výzkumná sonda realizovaná v akademickém roce 2008/2009, 2009/2010, 2010/2011, 2011/2012 a 2012/13 analyzovala specifika pozitivního a negativního jazykového transferu ve výuce ruštině jako druhého cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení. Zkoumáme problematiku vlivu mateřštiny na osvojování a užívání cizího jazyka a klademe si otázku, jakou měrou ovlivňuje osvojování ruského jazyka jako cizího jazyka. Účastníky výzkumu byli žáci se specifickými poruchami učení na 2. stupni základních škol v Jihomoravském kraji České republiky.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.