Nová média jako nástroj politické kampaně v České republice: případová studie krajských a senátních voleb 2012

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Ekonomicko-správní fakultu, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

MACKOVÁ Alena FIALOVÁ Marta ŠTĚTKA Václav

Rok publikování 2013
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Politologický časopis
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
www Politologický časopis
Obor Písemnictví, mas-media, audiovize
Klíčová slova Political communication; new media; campaign; Senate election; Regional Council election
Popis Analýza založená na datech o užívání nových médií kandidáty v senátních a krajských volbách v roce 2012 se zaměřením na užívání sociálních médií (Facebook, Twitter a YouTube) a webových stránek kandidáty v těchto volbách. Výsledky ukazují, že mladší kandidáti v regionálních volbách tyto online nástroje užívají extenzivněji než kandidáti starší. Obecně však byla v senátních volbách tato média užívána více. Nejčastěji kandidáti v obou volbách využívali webové stránky a online sociální síť Facebook. V rámci velkých politických stran se mezi kandidáty nenašly přílišné rozdíly, výjimkou jsou pouze kandidáti KSČM, kteří tato média užívají v kampani velmi sporadicky.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.