Praktické postřehy k významu statistické analýzy při tvorbě jazykových testů
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Podpora a standardizace jazykového vzdělávání na vysokých školách v ČR |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | statistical analysis; test development; discrimination index; distractor analysis; reliability; validity |
Přiložené soubory | |
Popis | Tento příspěvek zkoumá informační přínos statistické analýzy jazykových testů Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity, vytvořených pro úroveň C1 dle Evropského referenčního rámce, pro zvýšení validity a reliability těchto testů. Pro zpracování výstupů testů a získání hodnot průměru, obtížnosti testových položek, indexu diskriminace a Cronbachovo alfa s vyloučením dané položky bylo pro daný účel použito programu SPSS. Byla provedena analýza funkčnosti distraktorů pro úlohy typu výběr ze 4 možností. Testové položky nevyhovující stanoveným kritériím byly před novým kolem moderací změněny nebo upraveny. Očekáváme, že se statistická analýza, představující přínosný element při zkvalitňování testů a poskytující cennou zpětnou vazbu jejich tvůrcům, stane napříště nezbytnou součástí tvorby testů daného pracoviště. |
Související projekty: |