Administrativní hranice jako překážka pro destinační management

Autoři

HOLEŠINSKÁ Andrea JEZDINSKÁ Pavlína

Rok publikování 2013
Druh Článek ve sborníku
Konference XVI. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků. Valtice 19.-21. června 2013
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-6257-2013-77
Obor Řízení, správa a administrativa
Klíčová slova Destination management; cooperation; administrative boundaries
Popis Destinační management je vyspělá forma spolupráce mezi aktéry cestovního ruchu (Bieger, 1996), kteří byli situací na trhu donuceni se z role konkurentů transformovat do role partnerů, a získat tak konkurenční výhodu na trhu. Článek se zabývá spolupráci v rámci destinace, kterou protínají administrativní hranice. Aplikována je síťová analýza, která má poukázat na nevýhody a slabá místa zkoumané problematiky na případu destinací Krkonoše a Český ráj. Na základě rozhovorů a dotazníkového šetření byly hodnoceny tři principy destinačního managementu (Holešinská, 2007), tj. komunikace, spolupráce a koordinace. Respondenty byly dvě destinační společnosti a dotčené krajské úřady.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.