Meaningful Means of Making Universities Accessible and Their Meaning(fulness) in Practice

Varování

Publikace nespadá pod Ekonomicko-správní fakultu, ale pod pracoviště Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

PEŇÁZ Petr

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Brno 2011
Fakulta / Pracoviště MU

Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova tertiary education; accessibility
Popis Universal Learning Design has been a key political issue for several decades and during that time, its terminology and concept have changed several times. Although it remains a key issue, efforts in the area have resulted in mutually incompatible concepts while education of persons with special needs has often remained unchanged. The paper mentions controversial issues of inclusive measures in the Euro-American area and it suggests some standards in legislation, methodology, and technology as a condition for a necessary economic solution.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.