Dovednosti ve výuce práva. Formy a metodika výuky předmětů rozvíjejících právnické dovednosti
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Učebnice |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Dlouhodobě je diskutována konkurenceschopnost absolventů právnických fakult v praxi. Z podnětu autorů projektu Teorie – dovednosti – praxe: inovace studia práva, řešeného v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, byla vytvořena publikace, jejímž cílem bylo nastínit metody vzdělávání studentů magisterského studijního programu Právo a právní věda pro obor Právo a dále pro Bakalářský obor Vyšší justiční úředník na Právnické fakultě Masarykovy univerzity. Cíl projektu stanovil předložit výklad nejčastějších způsobů a metod, které se využívají ve výuce humanitních předmětů. Prostředkem pro inovaci výuky pak má být zavedení a uplatňování dovednostních metod výuky ve stávajících a nových předmětech tak, aby došlo k efektivnímu propojení teorie a praxe právnického vzdělávání. Publikace předkládá v ucelenější podobě nejčastější způsoby využívané k rozvoji dovednostních metod, tj. Základní znalosti a chápání práva, Intelektuální a analytické dovednosti a praktický úsudek, Profesní dovednosti, Profesionalita, Sebereflexe a schopnost celoživotního vzdělávání. |
Související projekty: |