Kompetence k řešení problémů - zkušenosti z testování

Varování

Publikace nespadá pod Ekonomicko-správní fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

BLAŽKOVÁ Růžena VAŇUROVÁ Milena

Rok publikování 2012
Druh Článek ve sborníku
Konference Specifika matematické edukace v prostředí primární školy
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova teaching of mathematics; primary school; key competencies; solving problems; testing
Popis Příspěvek uvádí dílčí výsledky výzkumného šetření, které je zaměřeno na zjišťování úrovně kompetencí k řešení problémů ve 3., 5., 7. a 9. ročníku základní školy. Ačkoli současné kurikulární dokumenty preferují rozvoj klíčových kompetencí žáků, zejména kompetence k řešení problémů, je v této oblasti stále co zdokonalovat. Ukazuje se, že žáci jsou schopni řešit úlohy, ve kterých používají naučené rutinní postupy. Řešení úloh, které jsou formulované jako problém a kde je potřeba uplatnit tvořivý přístup, činí žákům potíže, nebo úlohy vůbec neřeší. V příspěvku uvádíme ukázky z testů a několik poznámek z testování.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.