Kam směřuje výuka matematiky pro ekonomické obory?
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Konference – Matematika v ekonomické praxi Sborník příspěvků z konference v rámci projektu Most k partnerství – VŠP Jihlava tvoří síť, registrační číslo: CZ. 1.07/2.4.00/12.0115 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | teaching mathematics; statistics; mathematical and statistical methods in economics; secondary school; leaving-exam |
Popis | Příspěvek se zabývá současnou situací ve výuce matematiky pro studenty ekonomických oborů v situaci, kdy dochází ke kumulaci několika nepříznivých faktorů. Jedná se o tlak na snížení rozsahu výuky matematických disciplín, snižující se úroveň znalostí maturantů, a to i na většině gymnázií. Navíc je poměrně velké procento studentů, kterým jde jen o co nejsnadnější průchod studiem. Je proveden rozbor úspěšnosti studentů v matematických disciplínách ve vazbě na znalosti středoškolské matematiky na ESF MU v období po výrazné restrukturalizaci studia. |