Teachers’ understanding of climate change
Název česky | Jak učitelé rozumějí změně klimatu |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2012 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Procedia Social and Behavioral Sciences - International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY 2012) |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.sciencedirect.com/science/journal/18770428/69/supp/C |
Doi | http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.12.083 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | climate change; climate literacy; research; education; educational resources |
Přiložené soubory | |
Popis | Téma změny klimatu bylo do vzdělávání v České republice zavedeno prostřednictvím rámcových vzdělávacích programů roku 2007, ale zůstává nejasné, kteří učitelé by měli být výukou změny klimatu pověřeni. V roce 2011 jsme provedli výzkum stavu porozumění učitelů změně klimatu. Test obsahoval vědomostní otázky zaměřené na fungování klimatického systému. Výsledky učitelů 2. stupně ZŠ byli signifikantně lepší než výsledky prvostupňových učitelů. Učitelé fyziky vykazovali významně lepší znalosti ve srovnání se skupinou ostatních učitelů. V České republice dosud chybí kvalitní materiály a pomůcky pro výuku změny klimatu, proto jsme vyvinuli on-line vzdělávací aplikaci na modelování globálních emisí CO2. |
Související projekty: |