Informace o projektu
Platforma výzkumné a vzdělávací spolupráce v síti informačních profesionálů (ERNIE)
- Kód projektu
- CZ.1.07/2.4.00/31.0014
- Období řešení
- 6/2013 - 5/2015
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost (VK)
- 2.4 Partnerství a sítě
- Fakulta / Pracoviště MU
- Filozofická fakulta
- Spolupracující organizace
-
Moravská zemská knihovna Brno
Univerzita Karlova
VIP park.cz s.r.o.
Obor informačních studií a knihovnictví je velmi dynamicky se rozvíjejícím oborem. Aby však akademická pracoviště mohla vychovávat skutečně konkurenceschopné absolventy, je nutné propojit jejich vzdělávání se zkušenostmi z praxe (výzkumných organizací, státní správy, podniků). Toto propojení je však v současné době realizováno nedostatečně. Projekt umožňuje zvýšení spolupráce mezi akademickým pracovištěm - Kabinetem informačních studií a knihovnictví na FF MU - a dalšími univerzitami, výzkumnými organizacemi a podniky, ve kterých se uplatňují informační profesionálové, a to i v zahraničí. Součástí projektu jsou především praxe a stáže, pořádání seminářů a workshopů, společné projekty a další vzdělávání všech zúčastněných partnerů a cílové skupiny. Tyto aktivity jsou zaměřené na studenty, akademické pracovníky i další pracovníky ve výzkumu a vývoji. Jejich cílem je prohloubit započatou i nastartovat novou dlouhodobou spolupráci mezi žadatelem a partnery, ale i dalšími subjekty.
Publikace
Počet publikací: 10
2015
-
The Way to Open Education through the Modern Technology
Procedia - Social and Behavioral Sciences, rok: 2015, ročník: 2015, vydání: 174, DOI
2014
-
Evidence - based learning approach in evaluation of information literacy education
Rok: 2014, druh: Další prezentace na konferencích
-
Evidence-Based Learning Approach in Evaluation of Information Literacy Education
Information Literacy: Lifelong Learning and Digital Citizenship in the 21st Century, rok: 2014
-
Evidence-Based Learning Approach in Evaluation of Information Literacy Education
Rok: 2014, druh: Konferenční abstrakty
-
Future of Digital Reading Through the Lens of Horizon Scanning
Proinflow : časopis pro informační vědy, rok: 2014, ročník: Neuveden, vydání: 2
-
Six Views on Education about Information Safety in Libraries
Rok: 2014, druh: Další prezentace na konferencích
-
Six Views on Information Safety Education in Libraries
Information Literacy: Lifelong Learning and Digital Citizenship in the 21st Century, rok: 2014
-
Six Views on Information Safety Education in Libraries
Rok: 2014, druh: Konferenční abstrakty
-
The way to open education through the modern technology
The International Conference of New Horizons in Education: Proceedings Book Volume 5/5, rok: 2014
2013
-
Information Literacy as the Prevention of a Misuse of Digital Footprints
Rok: 2013, druh: Vyžádané přednášky