Entwicklung der professionellen Wahrnehmung künftiger DaF-Lehrer(innen) mittels einer videobasierten Online-Plattform (DaF-VideoWeb)

Warning

This publication doesn't include Faculty of Economics and Administration. It includes Faculty of Education. Official publication website can be found on muni.cz.
Title in English Development of the professional vision of future German teachers using a video-based online platform (DaF-VideoWeb)
Authors

JANÍK Miroslav JANÍKOVÁ Věra

Year of publication 2019
Type Article in Periodical
Magazine / Source Fremdsprachen Lehren und Lernen
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Web https://elibrary.narr.digital/article/10.2357/FLuL-2019-0005
Doi http://dx.doi.org/10.2357/FLuL-2019-0005
Keywords professional vision;pre-service German Teacher;DaF-VideoWeb
Description Náš příspěvek se zaměřuje na rozvoj profesního vidění u učitelů němčiny prostřednictvím on-line výukové platformy DaF-VideoWeb založené na práci s videem. V textu se zaměřujeme na následující otázky: (1) Na které subprocesy uvažování založené na znalostech (jako součást profesionálního vidění) lze usuzovat z komentářů začínajících učitelů němčiny ohledně videí? (2) Jaké změny v profesním vidění lze pozorovat po práci v DaF-VideoWebu? (3) Jaké jsou zkušenosti budoucích německých učitelů s výukovou platformou DaF-VideoWeb, pokud jde o rozvoj jejich profesního vidění? Článek představuje první výsledky na základě vzorku pěti studentů Magistéria pro německý jazyk a literaturu (Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita, Brno). V analýzách studentských reflexí využíváme kvalitativní přístup, přičemž v procesu tvorby kategorií vycházíme z předchozích zkušeností z jiných jazykových předmětů. Naše předběžné výsledky neukazují pouze strukturu profesního vidění budoucích učitelů němčiny, ale poukazují také na možné směry dalšího rozvoje online platformy DaF-VideoWeb.
Related projects:

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.