Entwicklung der professionellen Wahrnehmung künftiger DaF-Lehrer(innen) mittels einer videobasierten Online-Plattform (DaF-VideoWeb)
Title in English | Development of the professional vision of future German teachers using a video-based online platform (DaF-VideoWeb) |
---|---|
Authors | |
Year of publication | 2019 |
Type | Article in Periodical |
Magazine / Source | Fremdsprachen Lehren und Lernen |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Web | https://elibrary.narr.digital/article/10.2357/FLuL-2019-0005 |
Doi | http://dx.doi.org/10.2357/FLuL-2019-0005 |
Keywords | professional vision;pre-service German Teacher;DaF-VideoWeb |
Description | Náš příspěvek se zaměřuje na rozvoj profesního vidění u učitelů němčiny prostřednictvím on-line výukové platformy DaF-VideoWeb založené na práci s videem. V textu se zaměřujeme na následující otázky: (1) Na které subprocesy uvažování založené na znalostech (jako součást profesionálního vidění) lze usuzovat z komentářů začínajících učitelů němčiny ohledně videí? (2) Jaké změny v profesním vidění lze pozorovat po práci v DaF-VideoWebu? (3) Jaké jsou zkušenosti budoucích německých učitelů s výukovou platformou DaF-VideoWeb, pokud jde o rozvoj jejich profesního vidění? Článek představuje první výsledky na základě vzorku pěti studentů Magistéria pro německý jazyk a literaturu (Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita, Brno). V analýzách studentských reflexí využíváme kvalitativní přístup, přičemž v procesu tvorby kategorií vycházíme z předchozích zkušeností z jiných jazykových předmětů. Naše předběžné výsledky neukazují pouze strukturu profesního vidění budoucích učitelů němčiny, ale poukazují také na možné směry dalšího rozvoje online platformy DaF-VideoWeb. |
Related projects: |