Project information
Metodologické a prezentační dovednosti kandidátů Ph.D. zaměřujících se na výzkum vzdělávání žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami
- Project Identification
- MUNI/B/1332/2020
- Project Period
- 1/2021 - 12/2021
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Specific research - student scientific conferences
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Education
- Mgr. Martin Vrubel, Ph.D.
- Mgr. David Ambrůz
- PhDr. Mgr. Viktor Cina
- PhDr. Mgr. et Mgr. Dana Dlouhá, Ph.D.
- Mgr. Petrana Dubeňová
- PhDr. Mgr. Petra Dvořáčková
- Mgr. et Mgr. Martin Fiala, DiS.
- Mgr. Martin Fico
- doc. Mgr. Lucie Jarkovská, Ph.D.
- Mgr. Alžběta Jurasová
- PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Monika Nejezchlebová
- prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
- Mgr. Petra Segeťová
- Mgr. Lenka Slepičková, Ph.D.
- Mgr. Pavel Sochor, Ph.D.
- Mgr. David Solnička
- Mgr. Vendula Sunková
- Mgr. Bc. Tullia Sychra Reucci
- Mgr. Zuzana Szabó Lenhartová
- Mgr. Michal Šafařík
- Mgr. Marína Štibrányiová
- PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D., M.Sc.
- Mgr. Teresa Vicianová
- Mgr. Iva Žáková, Ph.D.
- Mgr. Bc. Pavla Žáková
Procesy směřující k inkluzivnímu vzdělávání, které probíhají na úrovni mezinárodní, národní, školní, třídní a individuální se snaží ve svých výzkumech reflektovat a interpretovat studenti DSP speciální pedagogika a čím dál častěji i studenti příbuzných DSP. Širokou škálu pohledů na tuto problematiku představí na konferenci „Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami 2021“ více jak dvě desítky doktorandů DSP. Základní otázky, které si pro rok 2021 klademe: Které výzkumné strategie se v kontextu inkluzivního a speciálního vzdělávání jeví jako nejvhodnější? Které kvalitativní výzkumné strategie se využívají nejčastěji? Jakým způsobem jsou výsledky výzkumných šetření interpretovány a aplikovány ve speciálně pedagogické praxi? Stejně jako v loňském roce bude zejména pro studenty nižších ročníků představen žánr přehledových studií v rámci studijního programu DSP speciální pedagogika, který je úvodním metodologickým krokem pro rozpracování vlastních výzkumných strategií. Cílem pro rok 2021 bude zorganizovat intenzivní metodologické školení, kde budou představeny různé metodologické postupy, které je možné využít ve speciálně pedagogickém výzkumu a ve výzkumu jedinců s poruchami autistického spektra. Školení i konference proběhne v případě nepříznivé epidemiologické situace online.
Sustainable Development Goals
Masaryk University is committed to the UN Sustainable Development Goals, which aim to improve the conditions and quality of life on our planet by 2030.
Publications
Total number of publications: 12
2021
-
Analýza možností intervence užívání návykových látek v institucionální výchově
Year: 2021, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Diagnostika jazykových schopností u dětí s vývojovou dysfázií
Year: 2021, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
DSP Speciální pedagogika 2021
Year: 2021, type: Workshop
-
Logbook for Special Edication doctoral program
Year: 2021, type:
-
Logbook pro doktorský studijní program Speciální pedagogika
Year: 2021, type:
-
Metodologické soustředění pro kandidáty Ph.D. na Pedagogické fakultě MU 2021
Year: 2021, type: Workshop
-
Praktický workshop pro studenty v DSP programech na téma: Úvod do problematiky práce s hlasem, individuální konzultace s účastníky workshopu o hlasové průpravě a předcházení potížím s hlasem
Year: 2021, type: Workshop
-
Rozvoj kompetencí u rodičů a dalších osob pečujících o děti s neurovývojovým postižením pomocí e-learningu
Year: 2021, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Specifika vzdělávání žáků se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí běžné základní školy — zaměřeno na techniky vizualizace
Year: 2021, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Vnímanie žiakov s Aspergerovým syndrómom
Year: 2021, type: Appeared in Conference without Proceedings