Project information
Prevalenční nebo preferenční změna? Vývoj vzdělanostní homogamie v šesti evropských zemích v době vzdělanostní expanze (1990-2016) (PNPZ)

Information

This project doesn't include Faculty of Economics and Administration. It includes Faculty of Social Studies. Official project website can be found on muni.cz.
Project Identification
MUNI/E/0538/2019
Project Period
6/2019 - 6/2021
Investor / Pogramme / Project type
Masaryk University
MU Faculty or unit
Faculty of Social Studies

Cílem projektu je dokončit odborný text o efektu vzdělanostní expanze na vzdělanostní homogamii v šesti evropských zemích (Švédsko, Česká republika, Slovensko, Maďarsko, Polsko a Itálie). Data pocházejí z let 1990 až 2016 z národních statistických úřadů. Analýza obsahuje jak mezinárodní, tak časovou komparaci a využívá nejaktuálnější log-lineární a log-multiplikativní modely. Hlavním cílem textu je odpovědět na otázku, jak proměna vzdělanostních struktur ovlivňuje relativní vzdálenosti mezi vzdělanostními skupinami indikované mírami vzdělanostní homogamie. V současnosti je text po prvním kole recenzního řízení v sociálně stratifikačním časopise Research in Social Stratification and Mobility (5-year IF=1.962, Q1). Na základě podrobných recenzních posudků je nutné text přepracovat. Předkládaným projektem tedy žádáme o finanční podporu na přepracování, analýzu a finalizaci našeho textu. Očekávaný přínos projektu bude: 1) komparativní analýza proměny vzdělanostního párování (homogamie) v době měnících se vzdělanostních struktur (vzdělanostní expanze), publikovaná v časopise Research in Social Stratification and Mobility; 2) prezentace České republiky (a zároveň Masarykovy univerzity) v mezinárodním výzkumu vzdělanostní homogamie jako indikátoru proměny vzdělanostních nerovností.

Publications

Total number of publications: 1


You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

By clicking “Accept Cookies”, you agree to the storing of cookies on your device to enhance site navigation, analyze site usage, and assist in our marketing efforts. Cookie Settings

Necessary Only Accept Cookies