Aktuální výzvy pro začínající češtináře: vícejazyčnost, autonomie a CLIL

Varování

Publikace nespadá pod Ekonomicko-správní fakultu, ale pod pracoviště Centrum jazykového vzdělávání. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

KRAHULA DOLEŽÍ Linda PŘEVRÁTILOVÁ Silvie ŠORMOVÁ Kateřina

Rok publikování 2024
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Didaktické studie
Fakulta / Pracoviště MU

Centrum jazykového vzdělávání

Citace
www https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2024/07/Didakticke_studie_1_2024_FINAL.pdf
Klíčová slova plurilingualism; autonomy; CLIL; Czech as L2, joy generator
Popis Text zkoumá problémy začínajících učitelů češtiny v jazykově a kulturně rozmanitém prostředí současných tříd. Rozmanité jazykové prostředí žáků vyžaduje odklon od tradičních vyučovacích metod. V reakci na specifické komunikační potřeby dnešních žáků, rodilých i nerodilých mluvčích češtiny, se článek zabývá vybranými inovativními přístupy ve výuce jazyků, které mohou posílit inkluzi a zvýšit efektivitu výuky.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.