Vliv pragmatiky na rozvoj písemných komunikačních dovedností u studentů angličtiny jako cizího jazyka : přehledová studie
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2021 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Výzkum v didaktice cizích jazyků IV |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2166 |
Doi | http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0055-2021-5 |
Klíčová slova | pragmatics; writing; writing skills; written communication skills; review study; English as a second language; language education |
Popis | Vzhledem k tomu, že psaní je klíčovou řečovou dovedností a angličtina funguje jako lingua franca mezinárodní komunikace, je nutné učit studenty angličtiny náležitě komunikovat v daném kontextu a s ohledem na adresáta, a to nejen v projevu mluveném, ale také psaném. Tato přehledová studie shrnuje výsledky z několika výzkumných šetření zaměřených na vliv implementace explicitní výuky pragmatiky a pojmů z oblasti pragmatiky do výuky angličtiny na rozvoj pragmatické kompetence studentů, zejména ve vztahu k jejich písemným komunikačním dovednostem. |
Související projekty: |